Η τροφή σου το φάρμακό σου...το φάρμακό σου η τροφή σου

Προτάσεις για ισορροπημένο πρωινό κατά την παιδική ηλικία

 Γράφει η διαιτολόγος-διατροφολόγος 
      Γεωργία Παναγιωτοπούλου

Όσον αφορά τις διατροφικές συστάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, συστήνεται στην παιδική ηλικία μία ποικιλία μικτών τροφών, προκειμένου να προσφέρει επαρκή θρεπτικά συστατικά στο παιδί, με στόχο τη σωστή ανάπτυξή του, την πρόληψη ασθενειών και συνεπώς τη γενικότερη υγεία του οργανισμού του. 
Συστήνεται επίσης μία ισορροπημένη κατανομή των γευμάτων, πρόσληψη θερμίδων ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας, καθώς και επαρκή πρόσληψη υγρών.
Σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, ίσως η πιο σημαντική που πρέπει να αποκτήσει ένα παιδί κατά τη διάρκεια της σχολικής του ηλικίας και την οποία πρέπει να διατηρήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του είναι η καθημερινή λήψη ενός πλήρους πρωινού γεύματος. Λέγοντας πλήρες πρωινό, εννοούμε γενικά κάτι περισσότερο από ένα ποτήρι γάλα ή ένα χυμό, δηλαδή ο συνδυασμός τους με κάποια στερεά τροφή. Ένα πλήρως ισορροπημένο παιδικό πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει μια ποικιλία τροφών, τα οποία θα προσφέρουν στον οργανισμό πρωτεΐνες, υδατάνθρακες (κυρίως φυτικές ίνες) και λίπη.


 Κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα παρατίθενται παρακάτω:
• 1 φλιτζάνι γάλα με δημητριακά και 1 φρούτο.
• 1 φλιτζάνι γάλα, 1 κομμάτι σπιτικό κέικ και 1 φρούτο.
• 1 τοστ με κασέρι και γαλοπούλα και 1 φυσικό χυμό φρούτων.
• 1 φλιτζάνι γάλα, 1-2 φέτες ψωμί με λίγο μέλι και 1 φρούτο ή 1 φυσικό χυμό φρούτων.
• 1 γιαούρτι με δημητριακά και 1-2 φρούτα.
• 1 αβγό βραστό με 1-2 φέτες ψωμί , λίγο τυρί και 1 φρούτο.
Οι παραπάνω ποσότητες είναι ενδεικτικές και προσαρμόζονται εξατομικευμένα σε κάθε παιδί, ανάλογα με τις ανάγκες του .


 Διατροφολόγος – Διαιτολόγος
Παναγιωτοπούλου Γεωργία
κ: 6936470178 τ: 2294154680
email: georgiadiatrofi@gmail.com
Οδός Παπαδοπούλου 3, Νεα Μάκρη