Η τροφή σου το φάρμακό σου...το φάρμακό σου η τροφή σου

H νηστίσιμη διατροφή


Παρ’ όλο που η νηστίσιμη περίοδος θεωρείται γενικά ως μία περίοδος λιτής διατροφής, υπάρχει περίπτωση πολλές φορές να οδηγηθούμε σε διατροφικά σφάλματα και συνεπώς σε αύξηση του βάρους μας. Για αυτό το λόγο, είναι πολύ σημαντικό να προσέξουμε την υπερκατανάλωση διαφόρων συνηθισμένων νηστίσιμων τροφίμων που μας δίνουν πολλές θερμίδες, όπως είναι το ψωμί, το ρύζι, τα μακαρόνια και οι τηγανητές πατάτες, η ταραμοσαλάτα, αλλά και ο ταχινένιος χαλβάς. 

Εκτός αυτού, πρέπει όλοι να παίρνουμε κάποια απαραίτητα θρεπτικά συστατικά κατά τη διάρκεια της νηστείας και ιδιαίτερα οι ομάδες αυξημένου κινδύνου, όπως είναι τα παιδιά και οι έφηβοι, οι ηλικιωμένοι, οι έγκυες και οι θηλάζουσες, αλλά και οι αθλητές. Από ποιες τροφές μπορούμε να παίρνουμε αυτά τα συστατικά; 


Παρακάτω παρουσιάζονται μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.


• Πρωτεΐνη: όσπρια, θαλασσινά, ξηροί καρποί, φυστικοβούτυρο, προϊόντα σόγιας κ.ά.
• Σίδηρος: όσπρια (κυρίως φακές), πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι, μπρόκολο), αποξηραμένα φρούτα, δημητριακά εμπλουτισμένα με σίδηρο κ.ά.
• Ασβέστιο: γάλα σόγιας εμπλουτισμένο με ασβέστιο, θαλασσινά, ταχίνι, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ξηροί καρποί (κυρίως αμύγδαλα), αποξηραμένα φρούτα, πορτοκάλι κ.ά.

Διατροφολόγος – Διαιτολόγος
Παναγιωτοπούλου Γεωργία
κ: 6936 470 178 τ: 22941 54680
email: georgiadiatrofi@gmail.com
Οδός Παπαδοπούλου 3, Νέα Μάκρη, 19005