Η τροφή σου το φάρμακό σου...το φάρμακό σου η τροφή σου

Βότανα και γιατροσόφια για τη γρίπη, το συνάχι, το κρυολόγημα


Χειμώνας μπαίνει και το ενοχλητικό κρυολόγημα, το συνάχι, η γρίπη είναι προ των πυλών. Μπορούμε άραγε να τα αντιμετωπίσουμε χωρίς φάρμακα; Αυτό θα το κρίνει μόνο ο γιατρός.

Ίσως όμως μπορούμε να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας από τις επιθέσεις των απρόσκλητων αυτών επισκεπτών ή να απαλύνουμε τα ενοχλητικά συμπτώματά τους, με τη χρήση ορισμένων βοτάνων και φυτών τα οποία εύκολα μπορεί ο καθένας μας να βρει στην αγορά, ή να τα συλλέξει από την εξοχή.


Έχουμε πει και ξαναλέμε, ότι η χρήση των βοτάνων δεν υποκαθιστά τυχόν φαρμακευτική αγωγή και η χρήση τους πρέπει να γίνεται με προσοχή, αφού αλόγιστη κατανάλωση μπορεί να επιφέρει αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα, ακόμη δε και βλάβη της υγείας μας.

Ως αντιγριπικά θεωρούνται αρκετά βότανα, παρακάτω όμως σας παρουσιάζουμε τα συνηθέστερα και αυτά που εύκολα μπορείτε να προμηθευτείτε και να ετοιμάσετε για χρήση. Οι πληροφορίες αυτές είναι καθαρά ενδεικτικές και δεν αποτελούν προτροπή για χρήση ή ιατρική συνταγή.

Χαμομήλι: Από τα πιο αγαπημένα βότανα, το βρίσκουμε παντού στην Ελλάδα. Εκτός από τις υπόλοιπες ευεργετικές του ιδιότητες (αντιβακτηριδιακό, χαλαρωτικό, δυσκοιλιότητα κλπ) είναι εξαιρετικό κατά του κρυολογήματος και του πονόλαιμου. Βράστε σε νερό τα άνθη του χαμομηλιού, σουρώστε και πιείτε το αφέψημα.

Τσάι: Όπως και το χαμομήλι χρησιμοποιείται συχνότατα στις περιπτώσεις της γρίπης και του κρυολογήματος. Σε βραστό νερό ρίχνουμε μαύρο τσάι ή τσάι του βουνού ή ότι άλλο τσάι επιθυμούμε (πράσινο, λευκό κλπ), το σουρώνουμε και πίνουμε. Αν θέλουμε προσθέτουμε και μέλι για να μαλακώσει περισσότερο ο λαιμός μας.

Ευκάλυπτος: Ηρεμεί απαλύνει το βήχα και καταπραΰνει τον πονόλαιμο και τα συμπτώματα της δύσπνοιας και του πυρετού. Βράστε ένα φλιτζάνι νερό με λίγα (2-3) φύλλα ευκαλύπτου. Αφήστε το λίγο και σουρώστε το. Πιείτε το ζεστό ή κρύο και αν θέλετε προσθέσετε λεμόνι και μέλι.
Επίσης για το κρυολόγημα, ρίξτε φύλλα ευκαλύπτου σε νερό που βράζει, κατεβάσετε την κατσαρόλα από τη φωτιά και εισπνεύστε τους ατμούς, έχοντας το κεφάλι σας πάνω από την κατσαρόλα.

Θυμάρι: Αυτό το φυτό με τις εξαιρετικές ιδιότητες μπορεί να έχει προληπτική δράση κατά της γρίπης και των ενοχλητικών συμπτωμάτων της όπως ο βήχας, καταρροή κλπ. Μπορούμε να πιούμε ρόφημα θυμαριού για να καταπραΰνουμε τον πονόλαιμο, τον βήχα και την βρογχίτιδα. Σε ένα μπρίκι βράζουμε νερό με μια κουταλιά θυμάρι. Σουρώνουμε και πίνουμε, προσθέτοντας αν θέλουμε μέλι.

Μέντα: Καταπολεμά δραστικά το συνάχι, βήχα, βρογχίτιδα, πονόλαιμο και τη γρίπη. Σε μισό λίτρο νερό περίπου βράζουμε μερικά φύλλα μέντας και αφού το σουρώσουμε πίνουμε το αφέψημα.

Δίκταμος ή έρωντας: Από τα αγαπημένα βότανα των Κρητικών. Εκτός των πολλών άλλων ευεργετικών του ιδιοτήτων του (επουλωτικό πληγών, αντισπασμωδικό, καταπραϋντικό κλπ), το ρόφημα του έρωντα είναι ιδανικό για το συνάχι και τον πονόλαιμο

Φασκόμηλο: Βότανο με έντονη οσμή και γεύση. Εκτός των άλλων χρήσιμων ιδιοτήτων του το αφέψημα του φασκόμηλου χρησιμοποιείται εναντίον του κρυολογήματος και για να καταπραΰνει τα ενοχλητικά συμπτώματα της φαρυγγίτιδας.

Σκόρδο: Για όσους αντέχουν τη μυρωδιά του, είναι ιδανικό για την ενίσχυση του οργανισμού, την καταπολέμηση των λοιμώξεων και της γρίπης, αφού θεωρείται ισχυρό φυσικό αντιβιοτικό.

Κρεμμύδι: O χυμός από κρεμμύδι που έχουμε στύψει σε αποχυμωτή, είναι αποτελεσματικό αποχρεμπτικό, ενώ έχει και ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση.

Μέλι με Λεμόνι: Πίνουμε καθημερινά χυμό από δύο φρέσκα λεμόνια, όπου έχουμε προσθέσει και δύο κουταλιές μέλι και λίγη κανέλλα.

Ρακόμελο: Το ρακόμελο είναι ένα ποτό φτιαγμένο απο ρακή (τσικουδιά) και μέλι. Ανάλογα με τις προτιμήσεις, μπορούν να προστεθούν, διαφορα βότανα (φασκόμηλο κλπ) ή μπαχαρικά όπως κανέλα και γαρίφαλο. Πιείτε το ζεστό για να σας ανακουφίσει απο τα εκνευριστικά συμπτώματα του κρυολογήματος και της γρίπης. Ιδανικό γοα τον βήχα και το συνάχι. Προσοχή όμως, το πολύ μεθάει.

Η βιταμίνη C: Η βιταμίνη C μπορεί να θωρακίσει τον οργανισμό την εποχή που εξαπλώνεται η γρίπη. Τροφές που περιέχουν βιταμίνη C, είναι τα λεμόνια, τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ, τα ακτινίδια, οι πιπεριές, ο κάρδαμος, οι φράουλες, ο ανανάς το λάχανο, το σέλινο. 

ΠΗΓΗ