Η τροφή σου το φάρμακό σου...το φάρμακό σου η τροφή σου

Ξηροί καρποί και καρδιακά νοσήματα


Οι άνθρωποι που τρώνε ξηρούς καρπούς περισσότερο από τρεις φορές την εβδομάδα έχουν μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο ή καρδιαγγειακή νόσο.

Οι άνθρωποι που τρώνε ξηρούς καρπούς, ιδιαίτερα καρύδια, είναι πιθανό να ζήσουν περισσότερο, διαπιστώνει η έρευνα του BioMed Central . Μετά από μακροχρόνια μελέτη, οι ερευνητές αναφέρουν ότι όσοι τρώνε ξηρούς καρπούς περισσότερο από τρεις φορές την εβδομάδα έχουν μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο ή καρδιαγγειακή νόσο σε σχέση με αυτούς που δεν τρώνε.

Οι καρποί, τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν περισσότερο από το 90% των διατροφικών αναγκών που εξελεγκτικά έχει ο άνθρωπος. Οι έρευνες που συνεχώς προκύπτουν δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να επιβεβαιώνουν το αυτονόητο, δηλαδή ότι μία διατροφή με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες του είδους μας μειώνει τον κίνδυνο για σχεδόν κάθε διαταραχή.

Τα εργαστήρια διατροφής PREDIMED με έδρα την Ισπανία εξέτασαν την επίδραση της πρωτογενούς πρόληψης των καρδιαγγειακών ασθενειών σε πάνω από 7000 άτομα μεγάλης ηλικίας (από 55 ως 90 ετών). Οι ερευνητές χώρισαν τυχαία δύο ομάδες: στην πρώτη οι συμμετέχοντες ακολουθούσαν τη μεσογειακή διατροφή με επιπλέον έξτρα παρθένο ελαιόλαδο ή ξηρούς καρπούς ενώ στη δεύτερη οι συμμετέχοντες ακολουθούσαν μία διατροφή χαμηλή σε λιπαρά.

Στις μεσογειακές περιοχές, παρατηρείται μεγαλύτερη κατανάλωση ξηρών καρπών συγκριτικά με άλλες χώρες. Οι άνθρωποι που καταναλώνουν ξηρούς καρπούς τείνουν να έχουν χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος και μικρότερη μέση. Επίσης, αυτοί οι άνθρωποι είναι πολύ πιθανό να μην καπνίζουν και να είναι πιο δραστήριοι σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν ξηρούς καρπούς σπάνια ή ποτέ.

Η κατανάλωση ξηρών καρπών συνδυάστηκε γενικότερα με μία καλύτερη διατροφή, καθώς αυτοί οι άνθρωποι έτρωγαν περισσότερα λαχανικά, φρούτα και ψάρια. Στους συμμετέχοντες, υπήρχαν μερικοί άνθρωποι με διαβήτη ή άτομα που έπαιρναν φάρμακο για την υπέρταση. Αυτοί οι άνθρωποι ανήκαν στην ομάδα που έτρωγε τους περισσότερους ξηρούς καρπούς. Συνολικά, όσοι κατανάλωναν ξηρούς καρπούς, είχαν 39% χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας και όσοι κατανάλωναν μόνο καρύδια αυτός ο κίνδυνος έπεφτε στο 45%. Με αυτόν τον τρόπο, ο κίνδυνος θνησιμότητας των ατόμων που κατανάλωναν ξηρούς καρπούς είναι σημαντικά πιο μειωμένος από αυτούς που δεν έτρωγαν ξηρούς καρπούς.

Οι άνθρωποι, που καταναλώνουν περισσότερες από 3 μερίδες (1 μερίδα – 28 g) ξηρούς καρπούς την εβδομάδα, μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο κατά 55% και από καρκίνο κατά 40%. Παρόμοια οφέλη έδειξε ότι προσφέρει και η κατανάλωση καρυδιών.Ο καθηγητής Jordi Salas – Salvado του Πανεπιστημίου Rovira i Virgili, ήταν ο επικεφαλής αυτής της μελέτης και εξήγησε ότι: ο τρόπος με τον οποίο οι ξηροί καρποί μπορούν να αποτρέψουν την πρόωρη θνησιμότητα, δεν είναι απολύτως σαφής ούτε γιατί τα καρυδιά είναι ο καλύτερος από όλους τους ξηρούς καρπούς. Τα καρύδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αλφα – λινελαϊκό οξύ και φυτοχημικά, ειδικά στο φλοιό τους. Ο συνδυασμός αυτών μαζί με φυτικές ίνες και μέταλλα όπως το ασβέστιο, το μαγνήσιο και το κάλιο, μπορεί να συμβάλει στην θετική επίδραση αυτών των καρπών .
Έρευνα:  http://www.biomedcentral.com/
Φωτό: el.wikipedia.org